Opis produktu

Siłowniki teleskopowe to charakterystyczny rodzaj siłowników hydraulicznych. Zapewniają poprawne działanie mechanizmu nawet w najbardziej wymagających warunkach eksploatacyjnych. Są w stanie unieść najcięższe ładunki, jako że ich zakres maksymalnego ciśnienia roboczego plasuje się na poziomie pomiędzy 16-32 Mpa (160-320 bar).

Siłowniki teleskopowe dysponują większym zakresem suwu podczas pracy cylindra, w porównaniu do standardowych silników hydraulicznych. Wyposażone są również w kilka wbudowanych tłoków, które wysuwają się po kolei - dzięki temu wysuw (tzw. skok roboczy) jest bardzo duży, pomimo niewielkiej ich długości. Są one również jednostronne, ponieważ w tym przypadku olej działa pod ciśnieniem z jednej strony, powodując wysuwanie poszczególnych elementów siłownika. Poszczególne modele siłowników teleskopowych różnią się między sobą m.in. skokiem, a także liczbą cylindrów.

Aby siłowniki teleskopowe doskonale sprawdzały się przez długi czas, powinny być wykonane z materiałów wysokiej jakości – pozwalają one wydłużyć czas eksploatacji całego układu. Dobrze, jeśli dodatkowo pokryte są dwuwarstwową powłoką lakierniczą, która odpowiednio je chroni, a przy okazji gwarantuje nienaganny wygląd przez wiele lat. Dodajmy, że siłowniki teleskopowe wykorzystywane są głównie w produkcji przyczep rolniczych. Znakomicie sprawdzą się jednak również i innych gałęziach przemysłu, w tym w produkcji maszyn budowlanych, górniczych, przemysłowych, lotniczych, a nawet w szeroko rozumianej branży transportowej.

Siłownik do przyczep 3-4 tonowych, samochodów dostawczych.

Specyfikacja

Waga 19 kg
Wymiary 39.7 × 10.8 × 22 cm
Całkowita długość siłownika po rozłożeniu

1095 mm

Długość siłownika złożonego

395 mm

Skok siłownika

700 mm

Średnica zewnętrzna siłownika

95 mm

Gniazdo na kulę o średnicy

45 mm

Ilość stopni

3

Sworznie mocujące

FI 40

Maksymalny udźwig

5 T

Wyjście na króćce

M22x1,5

Maksymalne ciśnienie robocze

160 bar

Ciśnienie rozruchu

0,5 MPa

Prędkość max. tłoczysk

0,5 m/s

Dopuszczalna temperatura otoczenia

-40 do +60

Dopuszczalna temperatura oleju

-15 do +80